۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

سال نو میلادی مبارک باد بر مردم سرزمین من



آرزو دارم برای مردم سرزمین خودم بهترین ها را، بهترین بهترین ها را
دور باد گزند دشمنان قحطی جنگ و بلایای طبیعی ، خرافات جهل و نادانی ، بیسوادی و فقر فکری ...حسادت و کم بینی
آزاد باد زندانیان سیاسی ، اباد باد مملکت کهنسال من، اباد باد روشنفکران سرزمین من و نابود باد دشمنان و کم بینان مردم سرزمین من ... زنده باد آزادی دموکراسی ، آباد و خرم فکری سازنده که مردم سرزمین من را به سوی خوشبختی سوق می دهد، پیروز باد ایران جاویدان، به کوری چشم حسودان
سال نو میلادی مبارک هموطن
علی آذری

یک زیردریایی اتمی ارتش امریکا به سمت تنگه هرمز در حال حرکت است



به گزارش "کاتینگ ایج" یک زیردریایی اتمی آمریکا از نو "اوهایو" راهی تنگۀ هرمز شده است. به گزارش همین منبع جابجایی و مرخصی های سرنشینان این زیردریایی لغو شده و قرار است حتا بارگیری این زیردریایی در جریان سفرش توسط هلی کوپترهای ارتش آمریکا صورت بپذیرد. همین منبع افزوده است که مدت مأموریت این زیردریایی در تنگۀ هرمز شش ماه اعلام شده است. هر یک از زیردریایی های اتمی آمریکا مجهز به 150 موشک "تام هاک" با بُرد 2500 کیلو متر است که قادر به حمل کلاهک های اتمی نیز هستند. به نظر می رسد که اعزام زیردریایی اتمی آمریکا به تنگۀ هرمز واکنشی به تهدیدهای اخیر مقامات ایران مبنی بر بستن تنگۀ هرمز باشد. در بیست و هشتم دسامبر گذشته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به سخنان محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری ایران و دریادار حبیب الله سیاری فرماندۀ نیروی دریایی جمهوری اسلامی گفته بود که آمریکا هیچ تهدیدی را علیه امنیت تنگۀ هرمز نمی پذیرد.
منبع: من و تو ۱ 

۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

مزاحم خیابانی و داستانی قدیمی و تاسف بار/ ویدئو


راه‌های «برون‌رفت از فتنه» به روایت امام جمعه تهران



 

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز نهم دی‌ماه، سه راهی را که برای «برون رفت از فتنه» به نظرش مناسب می‌رسد تشریح کرد. او این سه راه را تبعیت از «نایب امام معصوم»، تقوا و بصیرت سیاسی خواص توصیف کرد.

 
جنبش اعتراضی به نتایج اعلام شده‌ی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ادبیات رسمی حکومت جمهوری اسلامی "جریان فتنه" خوانده می‌شود. با نزدیک شدن به انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس، بحث در مورد این ماجرا به یکی از موضوع‌های ثابت اغلب سخنرانی‌های مسئولان تبدیل شده است.

دو روز پس از انتشار گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در مورد حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، که در آن سران اصلاح‌طلب به همدستی و همراهی با کشورهای غربی متهم شده‌اند، امام جمعه موقت تهران نیز بخشی از خطبه‌های نماز این هفته را به این مسئله اختصاص داد.

شبیه‌سازی تاریخی جنبش اعتراضی سال ۸۸

حامیان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۸۸ با هدف زیر سوال بردن اقتدار و جایگاه او و تغییر ساختار حکومت شکل گرفت. مطابق آنچه در گزارش کمیسیون اصل نود ارائه شد این جنبش با طراحی کشورهای خارجی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا و در همکاری با رهبران اصلاح‌طلبان، برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته شده است.

احمد خاتمی در نخستین خطبه نماز جمعه ۹ دی (۳۰ دسامبر) می‌گوید، اگر بخواهیم برای این حوادث «مشابهی در تاریخ اسلام پیدا کنیم» به سه جریانی برمی‌خوریم که برابر امام اول شیعیان ایستادند و او آنها را «مصداق فتنه معرفی کرد». امام جمعه موقت تهران پس از این شبیه‌سازی تاریخی می‌افزاید، نخستین امام شیعیان در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه برای عبور از فتنه «سه چراغ معرفی کرده که می‌تواند برای شرایط امروز نیز الگو باشد».
سایت شخصی علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی فیلتر شد. دلیل آن انتشار خطبه‌ی نماز جمعه‌ی وی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ذکر شده است. وی در این خطبه به‌طور غیرمستقیم از نظرات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نسبت به اعتراضات پس از انتخابات انتقاد کرده بود.سایت شخصی علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی فیلتر شد. دلیل آن انتشار خطبه‌ی نماز جمعه‌ی وی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ذکر شده است. وی در این خطبه به‌طور غیرمستقیم از نظرات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نسبت به اعتراضات پس از انتخابات انتقاد کرده بود.

 
تبعیت بی‌چون و چرا از "ولایت فقیه"

امام جمعه موقت تهران با استناد به خطبه نهج‌البلاغه گفت «ولایت، بصیرت و تقوا راه‌های برون‌رفت از فتنه است.» احمد خاتمی مهم‌ترین این راه‌ها را تبعیت بی‌چون و چرا از "ولایت فقیه" عنوان کرد که به گفته‌ی او «کوچکترین انحرافی از آن فتنه است».

احمد خاتمی می‌گوید، مواضع ما باید بر اساس نظرات امام معصوم شکل بگیرد و چون امام دوازدهم هنوز غایب است باید از «نایب برحقش» که به زعم او علی خامنه‌ای است تبعیت کنیم.

احمد خاتمی در جای دیگری تاکید می‌کند که ادعای تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی نیز کافی نیست و باید در تمام اعمال و گفتار تابع او بود: «ولایت‌مداری تنها به ادعای لفظی نیست و باید در عمل و ادبیات با رهبر انقلاب همراه بود.»

او یکی دیگر از این راه‌ها را بصیرت خواند و در تعریف آن گفت «نباید ظاهربین باشیم و فریب شعارها را بخوریم بلکه باید به عمق ماجرا توجه داشت و محتوای شعارها را دید.»
طرفداران سرسخت رهبر جمهوری اسلامی وی را نماینده امام غائب دوازدهم شیعیان و تبعیت محض از وی را اجباری می‌دانند.طرفداران سرسخت رهبر جمهوری اسلامی وی را نماینده امام غائب دوازدهم شیعیان و تبعیت محض از وی را اجباری می‌دانند.


«نقل خبر رسانه‌های بیگانه حرام است»

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خاتمی تقوا را «راه سوم برون‌رفت از فتنه» معرفی کرد و گفت «کسی که الهی عمل کند در فتنه‌ها نمی‌افتد.»

بنابر این گزارش او که سخنانش را با استناد به یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه بیان می‌کرد، در بخشی دیگر به ضرورت «تقوای سیاسی خواص» اشاره کرد و افزود «باید در دریافت خبر از رسانه‌های بیگانه بنا را بر سوءظن بگذاریم و حتی نقل خبر آن رسانه‌ها حرام است.»

محمدحسین صفارهرندی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نخست محمود احمدی‌نژاد نیز که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها در این مراسم شرکت داشت، به تکرار اتهام‌های اخیر کمیسیون اصل نود علیه اصلاح‌طلبان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس صفارهرندی می‌گوید «غربی‌ها اعتقاد دارند باید جریانی را برای ضربه‌زدن به نظام برگزینند که آن جریان نزدیک به انقلاب بوده و حتی علائمی از وابستگی به نظام در آن وجود دارد‌.»

گلایه‌ی اقلیت مجلس از اقتدارگرایی اصولگرایان

در گزارش یاد شده در مورد جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۸۸ ادعا می‌شود «طرف غربی در برنامه‌ریزی، سازماندهی و هدایت ناآرامی‌های اجتماعی به سمت و سوی مورد نظر خود، نقش اصلی را بر عهده داشته، فلذا مدیریت فتنه ۸۸ بر عهده طرف غربی بوده است.»

در این گزارش دو نامزد معترض به نتایج اعلام شده انتخابات، مهدی کروبی و میرحسین موسوی، که از ده ماه پیش در حبس خانگی به سر می‌برند، و رئیس جمهور پیشین محمد خاتمی متهم شده‌اند مجری برنامه‌های خارجی برای تغییر حکومت از طریق یک کودتای نرم هستند.

روز چهارشنبه، ۷ دی شماری از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با انتشار نامه‌ای محتوای گزارش کمیسیون اصل نود را «فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و مبانی استدلالی» و قرائت آن در صحن علنی را غیرقانونی خواندند.

خبرگزاری ایلنا روز جمعه ۹ دی (۳۰ دسامبر) از قول رئیس این فراکسیون، ‌محمدرضا تابش نوشت «متاسفانه برخی اصولگرایان طالب این نیستند که رقبای‌شان که در جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی و حتی پس از آن نیز نقش داشته‌اند سهمی کوچکی در قدرت داشته باشند و ما این را جز اقتدارگرایی نمی‌دانیم.»
منبع: DW

سنگسار یک ملت


image
به کتاب خونه خارج‌مون می‌رسم، زنه کتاب‌دار سلام می‌کنه، لبخند می‌زنه و بعدش گفتمان‌شو با همکارش ادامه می‌ده و می‌خنده و می‌گه «ما خوشبختیم تو خارج بدنیا امدیم وگرنه تو رو ماهی ده‌بار سنگسار می‌کردند»

 

با تمام وجود ازش بدم میاد، ننگ بر این پتیاره که آبروی مارو میبره. صبح بلند میشی تلویزیون خارج با اون لهجه عجیب و غریب میگه «س.. کی... نه...».  میخوای بری بیرونی تو پیشخوان روزنامه فروشی‌ها  تیتر زده «Sakineh».

فکر کنم این زنک از علی دایی که هیچ از آقای محمود احمدی نژاد نیز سرشناس تر شده.

تو قطار نشستم فکر می‌کنم پیش خودم، آخه به سکینه چه مربوط؟ بی کفایتی دستگاه پهن و ول و ولنگار کاغذ بازی ایران(و همین خارج) 

عامل بوجود آمدن این آبروریزی شده، آره حتما همین‌طوره.

تو مسیر قطار شهری از روبروی کاخ دادگستری خارج مون عبور میکنه، چشمم  به فرشته لخت و پتی عدالت میوفته. اوا اینم که لخته؟! از سکینه بدتر،

 بپوشون خودتو.

اما نه خوب که نگاه می‌کنم پیکره عدالت چشماش رو بسته لابد نفهمیده لخته، آره! حتما اینگونه است. کار کار دزدهای بلوکشرقه، چشماشو بستن لباساشام برداشتن.

به  کتاب خونه خارج مون می‌رسم، زنه کتابدار سلام میکنه، لبخند می‌زنه و بعدش گفتمان‌شو با همکارش ادامه می‌ده و می‌خنده و می‌گه  «ما خوشبختیم تو خارج بدنیا امدیم وگرنه تو رو ماهی ده‌بار سنگسار می‌کردند»

خلاصه همه جا حرف ها راجع به سکینه است.

در مساله سکینه چند نکته اساسی به چشم می‌خورد:


۱- سکینه قاتله و آدمکش، سکینه خیانت کرده و از همه بدتر و شرمناک‌تر سکینه آرامش بچه‌هاشو بهم زده. چرا کسی به جرمش نگاه نمی‌کنه!

لابد می‌گین این آقا سنگسار و اعدام وحشیانه است. من قبول دارم و باهاتون هم عقیده‌ام، سنگسار اگه قرار بود چاره خیانت زنان و مردان همسردار باشه همون زمان موسی (عین) خدا بیامرز تخم سنگسار برمیافتاد.

اما اعدام چی؟ کسی که آدم می‌کشه؟! کسی که جلو خانواده طرف به زن و دخترش تجاوز می‌کنه؟! بندازیمش زندان؟ حبس ابد؟ بله، من هم مخالف مجازات اعدام هستم.

خیلی از روشنفکران کنونی ما با ذکر نمونه‌های اروپایی در برداشتن مجازات اعدام، آمار جرم و جنایت در اروپا را نمونه آورده و بر طبل تبلیغات کوفته و میگویند ببینید که اینجا اعدام نیست و گلستان است!
شرمنده‌ام که خدمت شما اعلام کنم که بسیاری از  خارج ها هنوز اعدام دارند  همین خارج امریکا و ژاپن! به علاوه بسیاری از مردمان همین خارج ما (اسکاندیناوی) از نبود مجازات اعدام شاکی شده‌اند، زمزمه‌ها آغاز گشته که ای بابا فقط  ۲۱ سال زندان برای کشتن یک یا چند انسان؟ 

جالب اینکه بیشتر جنایت‌ها و قتل‌ها توسط مهاجر تباران انجام می‌گردد.
 

۲- دستگاه  قضایی کشور ما، از آنجا که بسیار سیاسی شده است اعتبار خود را از دست داده است. تصور کنید که اگر نبود اعدام های فله‌ای و بدون آیین دادرسی، اگر نبود ننگ کهریزک، اگر نبود قاضی‌های غیر مستقل و اگر نبود قتل سیاسی و اگر مجازات بود برای قاتلاین و آمرین شادروان سعیدی سیرجانی اکنون اینهمه حرف و حدیث در اجرای عدالت نیز نبود.


۳- اینکه آیا جرم با مجازات تطبیق دارد یک مساله است و اینکه در پرونده سکینه  آبروی ملتی رفت چیز دیگر. چند روز پیش مطلبی خواندم با امضای وکیل سکینه؟! اما می‌دانستم که وکیل ایشان نیز در خارج ما پناهنده‌اند(تا آنجا که بنده میدانم

در خارج ما وکالت و پزشکی و برخی از مشاغل دیگر تحت حمایت قانون هستند.یعنی مشاغل حفاظت شده اند، شما حتی اگر حاذق ترین پزشک دنیا یا وکیل دنیا باشی بدون تایید مراجع قانونی نمیتوانی همان حرفه خویش را در  اینجا نیز دائر کنید. یعنی اینکه وکیل و دکتر در اینجا پشم، وکیل ایرانی در محدوده مرزهای کشور ما و قوانین ما وکیل است). وکیل اسبق سکینه ادعا میکنند که موکل ایشان بایستی اعدام نگردند. تا اینجا بسیار طبیعی و انسانی است که وکیل سابق  از موکل خویش دفاع کنند. مشکل در اینجاست که اگر براستی سکینه همسر خویش

 (حتی با علم به اینکه وی معتاد، چاقو کش، بی ادب، دست بزن داشته و دهنش بو میداده) را کشته باشد آیا وی از مجازات فرار نمیکند؟

در کشوری که یکی از بالاترین نرخ‌های طلاق دنیا را دارد، آیا سکینه مثل هزاران زن دیگر با دوندگی و تلاش نمی‌توانست طلاق خویش را بگیرد؟ آیا سخت بودن قوانین طلاق توجیه خوبی برای کشتن انسان‌هاست؟

در پایان ما ماندیم و ننگی از سکینه که بر خلاف اسمش که آرام کننده و رامشگر است، آبرو ریز و مجرم است. سکینه بایستی که مجازات شود و اینکه این مجازات چیست، گفتمانی دیگر. اگر براستی مردم ما مخالف مجازات اعدام اند پس

چرا در بر دار کردن قاتل مرحوم داداشی، برای صفهای جلو بلیت بازار سیاه می‌فروختند؟ بماند دار زدن منصور!

یک بار و برای هر نسل یک بار(نه مثل آری به جمهوری اسلامی فقط یک بار!) مسایل مهم در کشور را به همه پرسی بگذاریم. چه اشکالی دارد که از مردم بپرسیم، اعدام آری یا خیر؟ آتوم آری یا خیر؟  

و آنچه مردم انتخاب می‌کنند، که احتمالا وجود مجازات اعدام در کشوراست بایستی که مورد احترام ما احتمالا اقلیت مخالفین مجازات اعدام قرار گیرد.


محمد محب علی
منبع: خودنویس 

باسن زنان قبیله داوس یکی از علت های تاخیر در روز قیامت !


این مورد هنوز حل نشده و برای ما مسلمانان مجهول است که چرا برای برقراری روز قیامت کوچکترین مسائل منجر به گرفتاریهای دنیای اسلام است

رسول الله گفت:
ساعت(قیامت) برقرار نخواهد شد تا هنگامی که باسن های زنان قبیله داوس در هنگام گشتن به دور ذی الخلصه تکان میخورد.
(ذی الخلصه بت قبیله داوس بود که در زمان جاهلیت قبل از اسلام آن را می پرستیدند.)

صحیح بخاری، جلد 9، کتاب 88، شماره 232

ابوالفضل قدیانی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در شفاف سازی نظام دیکتاتوری

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

شفاف سازی موضع پدر پسر ، روح القدس در انتخابات مجلس!

روز جهانی ساندیس و افشای محتوای معنوی یک ساندیس خور متعهد

تمام مسائل قبل با بعد از انتخابات در این عکس خلاصه می شود.


البته اون حرکت بعد از انتخابات برای خود رژیم و مزدورانش است، بی ادبی به هموطنان عزیز من نشه 

«شناسایی ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه رزمایش ایران»



 

در پی تشدید تهدیدات ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز و واکنش تند آمریکا به آن، مقامات نظامی ایران مدعی شدند که یک ناو هواپیمابر آمریکایی را در عمق رزمایش دریایی در خلیج فارس شناسایی کرده و از آن فیلم و عکس گرفته‌اند.

 
امیر دریادار دوم، محمود موسوی در روز پنجشنبه (۲۹ دسامبر/۸ دی) اعلام کرد که در ششمین روز رزمایش دریایی ایران «یک ناو هواپیمابر آمریکایی توسط یک فروند هواپیمای گشت شناسایی نیروی دریایی ارتش در عمق منطقه رزمایش مورد شناسایی قرار گرفته است.»
سخنگوی رزمایش "ولایت ۹۰" افزود که هواپیمای شناسایی ارتش ایران از این ناو هواپیمابر «عکس و فیلم» گرفته است. به گفته وی نیروی دریایی ایران تمامی تحرکات نظامی در منطقه را زیر نظر دارد.
سخنان مقامات ایرانی مبنی بر بستن تنگه هرمز با واکنش تند آمریکا مواجه شده و کارشناسان درباره وقوع یک جنگ ناخواسته در خلیج فارس هشدار می‌دهند. رزمایش دریایی ایران قرار است در مجموع ده روز ادامه یابد.
موسوی افزود که «در این رزمایش به کارگیری سامانه‌های دودزا در راستای اقدامات پدافند غیرعامل و کاهش خسارات وارده به نقاط حساس در زمان بمباران هوایی و موشکی» نیز انجام شده است.
موسوی همچنین تاکید کرد که واحدهای ایران برای جلوگیری از نفوذ غواصان دشمن و انهدام تاسیسات ساحلی، مانورهایی را انجام داده‌اند.
نگرانی چین از تشدید بحران در خلیج‌ فارس
در پی واکنش تند آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال تهدیدات ایران و افزایش بهای نفت، چین نیز خواهان ثبات و آرامش در خلیج فارس شد.
یکی از سخنگویان وزارت امورخارجه چین در روز پنجشنبه (۲۹ دسامبر/۸ دی) در پکن تمام طرف‌های درگیر را از یک رویارویی ناخواسته برحذر داشت، اما وی درباره تماس‌های احتمالی با ایران و کشورهای دیگر منطقه سخنی به میان نیاورد.
در سال ۲۰۰۹ میلادی حدود یک سوم صادرات دریایی نفت در جهان از تنگه هرمز عبور کرده است. ژاپن حدود سه چهارم و چین حدود نیمی از نفت وارداتی خود را از تنگه هرمز دریافت می‌کند.
توانایی ناوگان پنجم آمریکا
ناوگان پنجم آمریکا با بیش از ۳۰ رزمناو، زیردریایی، کشتی‌های امدادی و تدارکاتی و ناوچه‌های گارد ساحلی در منامه، پایتخت بحرین مستقر است.
ناوگان پنجم آمریکا که وظیفه تامین امنیت خلیج فارس، دریای سرخ و دریای عربی را برعهده دارد، خود به پنج واحد کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هر یک شامل چندین کشتی جنگی می‌شود. ناوهواپیمابر "تئودور روزولت" فرماندهی یکی از این پنج واحد رزمی را برعهده دارد.
بمب‌ جنگنده‌ها بر روی ناوهواپیمابر تئودور روزولتبمب‌ جنگنده‌ها بر روی ناوهواپیمابر تئودور روزولتاغلب کشتی‌های ناوگان پنجم آمریکا تجربه جنگی داشته، که از جمله می‌توان به شرکت آنان در جنگ آمریکا و عراق اشاره کرد. کارشناسان نظامی شمار هواپیماهای جنگی در ناوهواپیمابر "تئودور روزولت" را حدود ۸۵ فروند ذکر می‌کنند.
سخنگوی ناوگان پنجم در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر بستن تنگه هرمز گفت: «وظیفه ما جلوگیری از هرگونه بی‌ثباتی و ناامنی در آبهای بین‌المللی است و هیچ‌گونه اخلالی در مسیر تنگه هرمز تحمل نخواهد شد.»
او افزود: «ما امنیت دریایی را در انطباق با معاهدات بین‌المللی تامین می‌کنیم، تا تمام کشتی‌های تجارتی بتوانند با خیال آسوده و آزادانه در این منطقه رفت و آمد کنند.»
هنوز روشن نیست که کدام ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی منطقه مانور دریایی ایران حضور داشته است.
خطر جنگی ناخواسته
به گفته این سخنگوی نظامی «ناوگان ایالات متحده نیرویی متنوع با امکانات گسترده است و با هر اقدامی در جهت اخلال در ثبات و امنیت منطقه مقابله می‌کند تا آزادی رفت و آمد برقرار بماند. نیروی دریایی ایالات متحده خود را در حفظ آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی متعهد می‌داند.»
حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران در روز چهارشنبه (۷ دی) مدعی شده بود که بستن تنگه هرمز برای ایران «مثل آب خوردن است».
ناوشکن جماران متعلق به نیروی دریایی ایرانناوشکن جماران متعلق به نیروی دریایی ایرانهوشنگ حسن‌یاری کارشناس مسائل نظامی نیز در گفت‌وگویی با دویچه‌وله خطر شروع جنگی ناخواسته در خلیج فارس را «بسیار بالا» دانست و تصریح کرد:«زمانی که تنش به حدی از اشباع می‌رسد، تنها کافیست یکی از طرفین اشتباهی مرتکب شود و این اشتباه به یک جنگ ناخواسته منتهی شود. احتمال شروع جنگ ناخواسته در شرایط حاد سیاسی و در شرایطی که لفاظی سیاسی بالا می‌گیرد، بسیار بالاست است. حتی یک اتفاق کوچک و یک سوءتفاهم نیز می‌تواند به چنین مسائلی دامن بزند.»
منبع: DW

۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

آیا این اعترافات ساختگی است؟

فیروز آبادی و دوست دختر های هم وزنش


کشف موشکهای ساخت رژیم جمهوری اسلامی در اشرف





موشک 107 میلیمتری کاتیوشا که به اشرف زده میشود , ساخت ایران میباشد , وزنش 8 کیلو و بعدش به 9 کیلومتر میرسد . رژیم از همین موشکها به اسرائیل هم میزنه توسط حزب الله

یک روحانی زندانی: من از شلاق نمی هراسم، اما آیا شما از خدا هراس ندارید؟



815a59d1e4db4f8fe358117de906919b 225x300 یک روحانی زندانی: من از شلاق نمی هراسم، اما آیا شما از خدا هراس ندارید؟
گزارش های رسیده به جرس حاکی است، محمد صادق (آرش) هنرور شجاعی خویی در این نامه با عنوان “من از شلاق نمی هراسم، اما آیا شما از خدا هراس ندارید؟”، ابتدا تاکید می کند “این نامه مخاطبانی دارد که خود باید تشخیص دهند خطاب با آنهاست”، خطاب و در باب به دادگاه ویژه روحانیت می گوید:

در همه جای زندان اوین روی در و دیوار این روایت را چسبانده اید که:
بترس از ستم کردن بر کسی که جز خدا یاوری ندارد
دادسرای ویژه روحانیت می داند که من دچار تنگی دریچه میترال، نارسایی عضله قلب، ریفلاکس معده، زخم معده، زخم اثنی عشر، کاهش شنوایی گوش راست، اختلال در گوش میانی راست، گرفتگی کامل سمت چپ بینی و گرفتگی ۸۰ درصد سمت راست، عفونت سینوس ها، نزدیک بینی و آستیگمات شدن هر دو چشم، صرع، آتروفی مغز و دیسک کمر و بیماری قند و یک بیماری دیگر که نام فارسیش را نمی دانم هستم و به یاد دارد که در تاریخ ۱۹ مهر مرا خودشان در بیمارستان مدرس بستری کردند و می داند که برای معالجه به من مرخصی داده و مطلع است که در این چند هفته مرخصی ۳ بار در بیمارستان های گوناگون بستری بوده ام، چندین حمله قلبی را پشت سر نهاده ام و چندین بار حمله های شدید صرع نزدیک بود کارم را به جاهای باریک بکشاند… و باز می داند که در تاریخ ۲۰ دی باید به خاطر قلبم آنژیو شوم…اینها بسی بیش از شرایط لازم برای احراز عدم تحمل کیفر است…
اما دادسرا چند روز پیش گمان می کنید چه تصمیم و تدبیری اندیشیده؟ که تمدید مرخصی ام تنها تا روز آنژیو باشد و بدون استراحت برگردم به داخل زندان و این هم منوط باشد به اجرای حکم ۵۰ ضربه شلاق تعزیری که به آن محکومم کرده اند، آن هم در این حال و با این وخامت اوضاع جسمانی ام. نامه ذیل از دادسرای ویژه روحانیت به پزشکی قانونی نوشته شده، علی الحساب این را داشته باشید جهت یاد آوری، تا تمامی مدارک پزشکی ام را هم به زودی ضمیمه کنم. اما کاری نکنید که لب بگشایم و بگویم که چه شد و چه نشد تا به این بیماری ها گرفتار شدم و نگویم که بهداری اوین با من چه کرد و نکرد!
اما اشکالی ندارد بگویم که پرونده پزشکی ام در بهداری اوین را مفقود کرده اند تا الآن در پزشکی قانونی به مشکل بخورم…که نامه زده بودند به بند ویژه روحانیت که فلانی هیچ گونه بیماری ندارد و دیگر به هیچ وجه او را به بهداری نیاورید…و آیا بگویم که در شب سکته ام بر من چه گذشت و چه کردند؟ نه، نمی گویم…
شرح این هجران و این خون جگر……….این زمان بگذار تا وقت دگر
این نامه صرفا مرقوم شد تا کمی در اعمال و احکام خود بیندیشید و چیزی هم نگفته ام، و الا می دانید که اگر بخواهم سخن بگویم مثنوی هفتاد من کاغذ دارم، و اگر می خواستم بگویم در همین مدت مرخصی گفته بودم
العبد محمد صادق (آرش) هنرور شجاعی خویی
۷ دی ۱۳۹۰
منبع: فریاد سبز همبستگی 

ایران در تلاش برای خرید هواپیمای سوخوی روسی


ایرنا به نقل از وزیر راه و شهرسازی ایران از انجام مذاکره با روسیه برای خرید هواپیمای ۱۰۰ نفره سوخو خبر داد و افزود، در صورت تأیید سازمان هواپیمایی کشوری این هواپیما به ناوگان هوایی کشور وارد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، علی نیکزاد روز چهارشنبه (۷ دی/۲۸ دسامبر) در حاشیه گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاهی شركت فرودگاه‌های كشور گفت، در سفر اخیر خود به روسیه درباره توسعه بندر امیرآباد، ترانزیت جاده‌ای، راه‌آهن انزلی ـ آستارا و خرید هواپیما از این كشور مذاكره شد.
نیکزاد با بیان اینکه سوخو «مناسب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ایران است» افزود، به طرف روسی گفته شده، در صورتی که آنها این هواپیماها را به ایران نفروشند ایران «از جای دیگری» آنها را وارد خواهد کرد.
وی قیمت این هواپیما و سوخت آن را مناسب اعلام کرده است.
منبع: DW

ترس حکومت از غیبت اصلاح‌طلبان در «رقابت بزرگ»



 

ثبت‌نام برای انتخابات مجلس نهم در ایران ادامه دارد. عدم حضور جریان‌ها و چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب در این انتخابات نگرانی حکومت ایران و اصولگرایان را در پی داشته است. عدم مشارکتی که مشروعیت انتخابات را تحت شعاع قرار می‌دهد.

 
این روزها در ایران شاید برای رسانه‌های هوادار حکومت هیچ خبری مهمتر از حضور یک چهره‌ی اصلاح‌طلب در عرصه رقابت انتخابات مجلس نهم ایران نباشد. خبرگزاری فارس و روزنامه‌ی کیهان از حضور پر تعداد اصلاح‌طلبان خبر می‌دهند، گرچه در میان ده‌ها خبری که روزانه این رسانه‌ها منتشر می‌کنند به زحمت می‌توان نامی آشنا یافت.

کیهان: اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام صف کشیده‌اند

روزنامه کیهان که دیدگاه‌های آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را منتشر می‌کند در شماره روز چهارشنبه (۷دی/۲۸ دسامبر) از شرایط حوزه‌های ثبت‌نام کاندیداها در سراسر ایران و از «حضور پرشمار» نیروهای اصلاح‌طلب به صورت انفرادی خبر می‌دهد.

کیهان که از انتخابات مجلس نهم با عنوان «رقابت بزرگ»  یاد می‌کند، می‌نویسد: «علیرغم اینکه برخی از عناصر فتنه با ایجاد فضاسازی به دنبال تحریم انتخابات هستند، اخبار رسیده از مراکز مختلف ثبت نام در سراسر کشور حکایت از آن دارد که نیروهای اصلاح‌طلب به صورت انفرادی در حال ثبت نام هستند.»

کیهان که از انتخابات مجلس نهم با عنوان «رقابت بزرگ»  یاد می‌کندکیهان که از انتخابات مجلس نهم با عنوان «رقابت بزرگ» یاد می‌کنداین روزنامه حامی حکومت برای اثبات این مدعی می‌افزاید: «طی روزهای گذشته عناصری از حزب مردم‌سالاری به طور دسته‌جمعی در انتخابات ثبت نام کرده‌اند. محمدباقر ذاکری عضو مجمع روحانیون مبارز هم روز اول ثبت نام کرد.»

کیهان همچنین مدعی است که که «کاندیداهای سفید اصلاح‌طلب» در شهرستان‌ها به ویژه در مناطق مرزی و دارای سبد رای قومیتی در حال ثبت نام هستند تا بعد از تایید صلاحیت و ورود به مجلس هویت خویش را آشکار کنند.
این روزنامه تعداد نفراتی را که در چهار روز نخست، ثبت‌نام کرده‌اند ۸۰۱۶ نفر عنوان کرده است. این در حالی است که خبرگزاری فارس به استناد آمار وزارت کشور این تعداد را در ۵ روز اول در حدود ۱۹۰۰نفر ذکر کرده است.

بروجردی: اصلاح‌طلبان تحریم نکرده‌اند

در واکنشی دیگر علا الدین بروجردی، نماینده اصولگرای مجلس هشتم می‌گوید که «اصلاح‌طلبان رسما انتخابات را تحریم نکرده‌اند و ساختارشکنان نیز جایگاهی در میان مردم ندارند که بخواهند آنها پای صندوق رای بیاورند و یا آنها را از حضور در صحنه‌ی تعیین سرنوشت محروم کنند.»

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌افزاید: «حضور همه افراد و گروه‌هایی که قانون اساسی و ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند حتی اگر اصلاح‌طلب باشند، به نفع شور انتخابات است.»

احزاب اصلی اصلاح‌طلبان می‌گویند در انتخابات شرکت نخواهند کرداحزاب اصلی اصلاح‌طلبان می‌گویند در انتخابات شرکت نخواهند کرددر همین حال خبرگزاری فارس نیز که از انتخابات آتی با عنوان «رقابت بزرگ» یاد می‌کند، در خبرهای هر روزه‌ی خود از جریان ثبت‌نام کاندیداها  از حضور اصلاح‌طلبان خبر می‌دهد.

با این حال این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ایران، تاکنون تنها نام چند فعال سیاسی نه چندان مطرح را به عنوان کاندیداها اصلاح‌طلب منتشر کرده است. برخی از این افراد در مصاحبه با فارس مواضعی علیه مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمدخاتمی اتخاذ کرده‌اند.

اصلاح‌طلبان: شرکت نمی‌کنیم

این سخنان در حالی بیان می‌شود که جببه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی‌که دو حزب اصلی اصلاح‌طلبان محسوب می‌شوند، اعلام کردند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتشار بیا‌نیه‌ای در روز شنبه (۳ دی /۲۴ دسامبر) با اشاره به در بند بودن "رهبران جنبش سبز" و "آزاد نشدن احزاب و رسانه‌ها" از همه نیروهای اصلاح‌طلب خواست، از ثبت نام برای نامزدی در "شبه‌انتخابات فرمایشی" خودداری کنند.

روز پنج‌شنبه (اول دی / ۲۲ دسامبر) نیز جبهه مشارکت ایران اسلامی، در بیانیه خود وضعیت کنونی را "پیشروی در باتلاق" توصیف کرده و شرکت در انتخابات در چنین وضعیتی را "بی‌معنا" دانسته بود.

چهره‌های اصلی مجمع روحانیون نیز همچون محمد خاتمی و موسوی خویینی‌ها نیز شرایط را برای حضور در انتخابات مساعد نمی‌دانند. پیش‌تر نیز عده‌ای از زندانیان سیاسی بر عدم مشارکت در انتخابات «غیر رقابتی و نا سالم» تاکید کرده بودند.

اصلاح‌طلبان ؛ هیزم گرم کردن انتخابات

امیر محبیان از چهره‌های میانه‌رو اصولگرایان در یادداشتی در روزنامه‌ی رسالت با اشاره به پایگاه اجتماعی جریان اصلاح‌طلبی در ایران می‌نویسد: «وجود حداقل دو جریان سیاسی رقیب درون کشور موجب پایش مستمر رفتار هر جریان توسط دیگری شده و هزینه‌های پایش رفتارها توسط نظام کاهش یابد.»

وی در مورد شروط خاتمی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات معتقد است که «شرط گذاری برای یک نظام انقلابی با دشمنان بسیار، کاملا نادرست و نتیجه‌ی آن از پیشاپیش معلوم است.»
می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهندمی‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهندخاتمی از آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی احزاب و مطبوعات مستقل و همچنین تضمین سلامت انتخابات به عنوان حداقل‌های لازم برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد کرده است.

محبیان می‌گوید نظام به دلایل مختلفی حاضر به پذیرش این شروط نیست. به باور این روزنامه‌نگار اصولگرا "شرایط بین‌المللی، ایستادگی سران جنبش اعتراضی بر مواضع خود و توان نظام برای جذب مشارکتی قابل قبول" از عمده دلایل عدم پذیرش این شروط است.

پیشنهاد «مشارکت نا مشروط» در انتخابات

امیر محبیان در بخش دیگری از یادداشت خود به سه سناریوی پیش روی اصلاح‌طلبان و محمد خاتمی اشاره می‌کند: «تحریم انتخابات، عدم مشارکت بدون اعلام تحریم و شرکت نامشروط.»
وی در شرکت نامشروط پیشنهاد می‌کند  اصلاح‌طلبان بدون توجه به امکان پیروزی در انتخابات تنها برای مشروعیت بخشیدن به نظام و انتخابات در آن شرکت کنند و مشارکت را افزایش دهند تا در «دراز مدت» زمینه برای آینده این جریان مناسب‌تر شود.

به نظر م ی‌رسد این پیشنهاد از هم اکنون توسط اصلاح‌طلبان مردود است. مهدی کروبی از رهبران این جریان که در حصر خانگی به سر می‌برد، مواضع خود درباره انتخابات را به همسرش انتقال داد.
به نوشته سایت سحام نیوز که دیدگاه‌های آقای کروبی را منتشر می‌کند، وی بر این باور است که «آقایان از تداوم قهر و نارضایتی مردم به خوبی مطلع‌اند و می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند و با رد صلاحیت و ابطال برخی حوزه‌ها و پرکردن صندوق‌های رای از رای‌های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگیری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنیتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار دیگر پیاده کنند.»
منبع: DW

شتاب برای لخت شدن و نماز جماعت خواندن/ عکس +۱۸



ناوگان پنجم آمریکا: اجازه اختلال در تنگه هرمز را نخواهیم داد


ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا روز چهارشنبه (۷ دی/۲۸ دسامبر) اعلام کرد، اجازه اختلال در رفت و آمد کشتی‌‌های تنگه هرمز را نخواهد داد.
محمدرضا رحیمی‌، معاون اول رئیس جمهور ایران یک روز پیش از آن (۶ دی) تهدید کرده بود، در صورتی که نفت ایران تحریم شود این کشور تنگه هرمز را خواهد بست.
به گزارش رویترز، سخنگوی پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین در واکنشی کتبی به سئوال رویترز  پاسخ داده است: «عبور آزاد کالا و خدمات در تنگه هرمز برای رفاه منطقه و جهان» حیاتی است.
در این پاسخ آمده است: «هر کس که آزادی رفت و آمد کشتی‌ها در یک تنگه بین‌المللی را تهدید کند خارج از جامعه بین‌المللی شناخته شده و این اختلال تحمل نخواهد شد.»
فرانسه نیز در واکنشی منفی به اظهارات رحیمی از ایران خواسته است به کنوانسیون  ۱۹۸۲ سازمان ملل متحد و آزادی عبور تمامی کشتی‌ها از تنگه هرمز احترام بگذارد.
منبع: DW

«احتمال وقوع جنگی ناخواسته در خلیج فارس»



 

پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، فرمانده نیروی دریایی ایران گفت، «بستن تنگه هرمز مثل آب خودن است.» دو کارشناس در گفت‌و‌گو با دویچه‌وله احتمال وقوع جنگی ناخواسته در پی اشتباهات را در خلیج فارس «بسیار بالا» می‌دانند.

 
به گفته مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهارات مقامات ایرانی درباره بستن تنگه هرمز "رجزخوانی" است. اقای تونر گفته است، اگر ایران بخواهد این تهدید خود را عملی کند، "در آن صورت ایالات متحده بی‌تردید از نقل و انتقال آزاد نفت دفاع خواهد کرد."

روز سه شنبه ۶ دی، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور ایران گفته بود، اگر بنا باشد نفت ایران تحریم شود یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد كرد.


در هفته‌های اخیر با بالاگرفتن تنش در مناقشه اخیر هسته‌ای ایران، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تلاش‌های خود برای تحریم نفت ایران را تقویت کرده‌اند. مسئول انرژی اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه ۱۵ آذر، از توافق کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم نفت ایران خبر داده بود.

رضا تقی‌زاده کارشناس مسائل بین المللی در گفت‌و‌گو با دویچه‌وله عملی کردن تهدید بستن تنگه هرمز برای ایران را «خودکشی نظامی و اقتصادی» می‌خواند که هیچ وقت جنبه عملی شدن ندارد.

ایران بیشتر از همه آسیب خواهد دید

رضا تقی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌المللیرضا تقی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌المللیاین کارشناس مسائل بین المللی می‌گوید: «در صورت مسدود شدن موقت تنگه هرمز، تحمل اقتصادی و ذخاير مالی کشورهای جنوبی خلیج‌فارس این بضاعت را به آن‌ها می‌دهد که تحمل بسیار بیشتری از ایران داشته باشند. حال آن‌که به علت ذخیره‌ی ارزی پایین‌تر و ذخایر وارداتی محدودتر و نیاز بیشتر دسترسی به بازارهای آزاد، آسیب‌پذیری ایران حتی در موارد اقتصادی هم بیشتر از کشورهای جنوبی خلیج فارس است.»

رضا تقی‌زاده معتقد است، جمهوری اسلامی ایران، نه قادر، نه مایل و نه در خط داشتن سیاست بستن تنگه هرمز است ولی همیشه از این عامل به‌ عنوان وسیله‌ای برای تهدید استفاده می‌کند.

در همین زمینه هوشنگ حسن‌یاری کارشناس مسائل نظامی به دویچه‌وله می‌گوید، «بستن تنگه هرمز از سوی ایران از نظر نظامی مشکل است، ولی غیرممکن نیست.»

هوشنگ حسن‌یاری می‌گوید:«ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد. ایران می‌تواند تانکر غول پیکری را با هر وسیله‌ای که در اختیار دارد در تنگه هرمز غرق کند و در امر کشتیرانی دریایی اختلال به‌وجود آورد.»

یک روز پس از اظهارات محمدرضا رحیمی درباره بستن تنگه هرمز، حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جریان رزمایشی موسوم به « ولایت ۹۰» و در مصاحبه با پرس تی وی گفت: بستن تنگه هرمز برای ایران «مثل آب خوردن است اما امروز نیازی به بستن تنگه هرمز نداریم زیرا دریای عمان در کنترل ماست و می‌توانیم عبور و مرور در این دریا را کنترل کنیم.»

رزمایشی ۱۰روزه موسوم به «رزمایش ولایت ۹۰» با هدف «تمرین برای بستن تنگه هرمز» از روز شنبه در آب‌های بین‌المللی دریای عمان واقع در شرق تنگه هرمز آغاز  شده و همچنان ادامه دارد.

در شرایط تنش آلود سیاسی تا چه حد امکان شروع جنگی ناخواسته در خلیج فارس وجود دارد؟ رضا تقی‌زاده کارشناس مسائل بین‌المللی معتقد است: «یکی از برنامه‌های رزمایش کنونی، مین‌گذاری در منطقه‌ تنگه هرمز است که امکان برخورد تصادفی با کشتی‌ها یا رهاشدن مینی با داشتن ظرفیت انفجاری در این منطقه را فراهم می‌کند.»

احتمال شروع جنگی ناخواسته

هوشنگ حسن‌یاری کارشناس مسائل نظامیهوشنگ حسن‌یاری کارشناس مسائل نظامیهوشنگ حسن‌یاری کارشناس مسائل نظامی نیز خطر شروع جنگی ناخواسته در خلیج فارس را «بسیار بالا» می‌داند و می‌گوید: «زمانی که تنش به حد از اشباع می‌رسد، تنها کافی‌ست یکی از طرفین اشتباهی مرتکب شود و این اشتباه به یک جنگ ناخواسته منتهی شود. احتمال شروع جنگ ناخواسته در شرایط حاد سیاسی و در شرایطی که لفاظی سیاسی بالا می‌گیرد، بسیار بالاست است. حتی یک اتفاق کوچک و یک سوءتفاهم نیز می‌تواند به چنین مسائلی دامن بزند.»

رضا تقی‌زاده معتقد است، در ارتباط با امکان برخورد تصادفی نظامی، چندی پیش رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا پیشنهاد کرد، یک خط قرمز ارتباط بین تهران و واشنگتن برقرار شود که محمود احمدی‌نژاد ابتدا از آن استقبال کرد، ولی مقامات نظامی ایران بعدا این پیشنهاد را رد کردند.

به گزارش رسانه‌های دولتی ایران، «دو زیردریایی ایرانی» در رزمایش موسوم به «ولایت ۹۰» شرکت داشته‌اند. هوشنگ حسن‌یاری این دو زیردریایی را «از نوع زیردریایی‌های نسبتا قدیمی روسیه می‌خواند که به وسیله‌ دستگاه‌های مجهز کشورهای غربی قابل پیدایش هستند.»

تهدید به بستن تنگه هرمز از سوی ایران نیز بازار نفت را دستخوش تغییر کرده است. قیمت نفت برنت دریای شمال با ۳۶ سنت افزایش به ۳۲/ ۱۰۸ دلار افزایش یافت. نفت خام نیز در بازار امریکا با ۷۵ سنت افزایش به ۴۳/ ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

روزانه در حدود ۵/ ۱۵ میلیون بشکه نفت معادل ۱۷ درصد از مصرف جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند.

حسین کرمانی
تحریریه: شهرام اسلامی
منبع: DW

ابراهیم یزدی به هشت سال زندان و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد



۱۳۹۰/۱۰/۰۶
دادگاه انقلاب اسلامی ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران، را به هشت سال زندان و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرد. ابراهیم یزدی که صلاحیت این دادگاه را قبول نداشت، در دادگاه از خود دفاع نکرده بود.

محمد علی دادخواه، وکیل آقای یزدی هم روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با رادیو فردا این حکم را تایید کرد و گفت در پی اتهام‌هایی چون «اقدام علیه امنیت کشور و نشر اکاذیب» این حکم صادر شده است.

آقای یزدی که نزدیک به هشتاد سال سن دارد، در زمان بررسی این اتهام‌ها اعلام کرد دادگاه انقلاب صلاحیت بررسی چنین اتهام‌هایی را ندارد و از این رو لایحه‌ای برای دفاع خود به دادگاه نمی‌فرستد. وی همچنین با استناد به اصل ۱۶۷ قانون اساسی خواستار شده بود محاکمه سیاسی به صورت علنی و در دادگاه‌های عمومی برگزار شود.

 به گزارش میزان نیوز، نزدیک به نهضت آزادی، ابراهیم یزدی از زمان نارضایتی‌ها و اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، سه بار بازداشت شده است. آقای یزدی به قاضی دادگاه انقلاب نوشته است: «پرونده تشکیل شده و کیفر خواست صادره در واقع علیه نهضت آزادی ایران است که در سال ۱۳۴۰ تاسیس شده است. دادگاه انقلاب صلاحیت ذاتی برای رسیدگی به اتهامات علیه نهضت آزادی ایران و اینجانب را ندارد.»

ابراهیم یزدی پس از وقوع انقلاب در ایران عضو شورای انقلاب بود و پس از آن برای مدتی کوتاه وزیر خارجه و معاون نخست وزیر دولت موقت بود و پس از آن به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس اول شورای اسلامی حضور داشت. ابراهیم یزدی از سال ۱۳۷۳ دبیرکلی نهضت آزادی را برعهده داشته است.

ابراهیم یزدی چندی پیش در نامه‌ای به راشد‌ الغنوشی، رهبر حزب اسلام‌گرای النهضه تونس، با تأکید بر تجربه ناکافی مسلمانان در حوزه دموکراسی، از وی خواسته بود تا از تجربه‌های ایران و الجزایر درس بگیرد و «اشتباهات» آنها را تکرار نکند.

حزب «النهضه» تونس که از آن به عنوان حزب اسلامی میانه‌رو یاد می‌شود در نخستین انتخابات آزاد این کشور پس از سرنگونی بن علی، با به دست آوردن ۹۰ کرسی از ۲۱۷ کرسی مجلس مؤسسان به پیروزی دست یافت.

دبیرکل نهضت آزادی ایران در نامه خود خطاب به راشد الغنوشی نوشت: «ما مسلمانان از هر ملیتی، اگرچه برای تحقق حقوق اساسی، آزادی و حق حاکمیت خود مبارزه می‌کنیم، اما تجربه کافی با دموکراسی نداریم. ما مبارزه می‌کنیم و دیکتاتور سرنگون می‌کنیم، اما استبداد را به عنوان یک شیوه زندگی از بین نمی‌بریم.»

وی توضیح داد که ناکامی در ریشه‌کن کردن استبداد موجب می‌شود که «حلقه منحوسه» بسته بماند و افزود: «ما شاه را سرنگون کردیم، اما فراموش کردیم که به درمان منش و شخصیت «شاه درون» خویشتن خود بپردازیم.»

نامه آقای یزدی به رهبر حزب النهضه تونس، واکنش محافظه‌کاران را به همراه داشت و حمله‌های زیادی از سوی رسانه‌های آنها علیه آقای یزدی انجام شد.
منبع: رادیو فردا