۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

ملاقات با رضا شهابی در بیمارستان و اظهارات وی در خصوص جنبش اعتراضی وال استریت


رضا شهابی فعال کارگری، روز سه‌شنبه ۲۲ آذر در پی تداوم اعتصاب غذا به بیمارستان امام خمینی منتقل شد، آقای شهابی روز اول دی ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.
این عضو سندیکای کارکنان شرکت واحد که حدود ۱۹ ماه در زندان اوین بسر می برد تا پیش از دستگیری از سلامت کامل برخوردار بوده ولی در دوران زندان دچار آسیب جدی در ناحیه مهره های گردن شده است و نیاز به عمل جراحی فوری دارد؛ وی از ناراحتی معده، کلیه و قلب رنج می‌برد.
دیدار با این فعال کارگری در بیمارستان امام خمینی، به سختی و در جو امنیتی شدید، و تنها برای بستگان نزدیک امکانپذیر است.
در پی دیدار یکی از گزارشگران کمیته گزارشگران حقوق بشر با رضا شهابی در بیمارستان امام خمینی، ایشان در جواب پیغام بئاتریس دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه متروپولیتن لندن که در روایت چهل و هشتم کمپین ۹۹ خطاب به رضا شهابی گفته بود: «من دوست دارم به تو بگویم تو یکی از جسورترین مردانی هستی که درباره ات شنیده ام. مایلم تا همبستگی خود را با تو اعلام کنم . حتی اگر این تنها کاری باشد که می توانم انجام دهم. امیدوارم پیام من از رنج تو و خانواده ات بکاهد. من زمانی که روایت هایی چون تو را می شنوم از این که انسانم به خود می بالم. آرزو می کنم همه ی ما، مبارزات مختلف ما، جهان را به جای بهتری تبدیل کند.»
رضا شهابی با ابراز خوشحالی فراوان نسبت به استقبال گسترده از جنبش وال استریت، خطاب به این معترض جنبش وال استریت گفت:«بنده به عنوان عضو کوچکی از این جنبش، قدم برداشتن در این مسیر را وظیفه ای می دانم که باید به انجام برسانم.»
وی در ادامه با اشاره به جنبش وال استریت و ابراز خوشحالی از گسترش آن اعتصابات کارگری زمستان ۸۴ در ایران را نیز نمونه ای کوچک از جنبش اعتراض به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت نود و نه درصدی دانست.
این فعال کارگری با گردن بند طبی که به علت مشکل مهره هایش بر گردن داشت، تحرک برایش بسیار سخت، ولی از روحیه بسیار خوبی برخورددار بودند.
وی افزود بعد از عمل جراحی و بدست آوردن بهبودی، واکنش های بیشتری از وی در خصوص وضعیت کارگرها نشان خواهد داد.
رضا شهابی در ۲۲ خرداد ۸۹ به اتهام واهی ارتباط با بیگانگان، بازداشت شد و در بند امنیتی وزارت اطلاعات یعنی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شده است.
این فعال سندیکای شرکت واحد، در تاریخ چهارم خرداد ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی دادگاهش برگزار شد و در این دادگاه تمامی اتهامات واهی از جانب رضا شهابی و وکیل ایشان رد و وکیل ایشان خواهان رفع این اتهامات و آزادی فوری رضا شهابی شده اند. دادگاه رضا شهابی تا این لحظه حکم خود را صادر نکرده است.
کمیته گزارشگران حقوق بشر
منبع: خبرنامه ملی ایرانیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر