۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

استکهلمی‌ها «شفاف» شدند؛ نسبتا


image
امروز سایت اخبار روز، گفتگو با پنج نفر از شرکت کنندگان در گردهمایی بنیاد اولاف پالمه را منتشر کرد. این نخستین واکنش شرکت کنندگان اصلی نشست استکهلم به سوالات طرح شده در روزهای اخیر در باره گردهمایی سوئد است.
به دنبال سوال‌های طرح شده و بحث‌های پیش آمده در باره گردهمایی سوئد و گمانه‌زنی‌ها در باره علل برگزاری کارگاه/کنفرانس با تعدادی محدود و عدم اطلاع رسانی در باره چگونگی برگزاری، سایت اخبار امروز گفتگویی را با پنج نفر از شرکت کنندگان شاخص این گردهمایی که بعضا از گروه‌ها و گرایش‌های  مختلف سیاسی بودند را به شکل ویدئویی منتشر کرد.
در این برنامه که روز گذشته در هامبورگ ضبط شده بود، مهران براتی، شهریار آهی، فریدون احمدی، محسن سازگارا و حسن شریعتمداری در باره علل برگزاری و نیز دلایل حاضر نبودن روزنامه‌نگاران (بسته بودن جلسات-قاعده چتام هاوس) در مواردی که شرکت کنندگان خواهان آزادی بیشتر هنگام سخن گفتن هستند، توضیح دادند.
شرکت کنندگان در این جلسه تاکید کردند که هدف «آلترناتیوسازی» نیست.
خودنویس از اینکه نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی و کسانی که نقشی عمده در جلسات لندن و پاریس داشته‌اند تصمیم به شفاف‌سازی در باره برنامه‌های‌شان گرفته‌اند، قدردانی کرده، خواهان انتشار گزارش‌هایی از جلسات لندن و پاریس و جلسات آتی این گروه است. در جلسات لندن و پاریس، خبرنگارانی حاضر بوده‌اند که هیچ‌گونه خبررسانی‌ای از این جلسات نکرده‌اند.
خودنویس معتقد است که پیگیری برگزاری این گردهمایی از سوی رسانه‌هایی، منتهی به پاسخ‌گویی و تلاش برای نشان دادن شفافیت شده است که امیدوارم این روند بدون نیاز به پیگیری‌های بیشتر در جلسات و موارد بعدی تداوم یابد.
خودنویس 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر