۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

مقام حکومتی: با تمام قدرت از بشار اسد حمایت می کنیم



معاون وزیر خارجه جممهوری اسلامی گفته، تهران الگوی یمن برای حل مشکل سوریه را نمی پذیرد.
به گزارش سایت عصر ایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، حسین امیر عبداللهیان که در نشست خبری در سفارت جمهوری اسلامی در دمشق سخن می گفت، افزود: کشورهای مخالف سوریه، تصمیمات بیشتری را علیه دمشق اتخاذ خواهند کرد اما جمهوری اسلامی با تمام قدرت در راه برقراری امنیت و ثبات در سوریه، از این کشور حمایت سیاسی و معنوی می کند.
براساس الگوی یمن، اتحادیه عرب خواهان انتقال اختیارات ریاست جمهوری بشار اسد به معاونش و تشکیل کابینه وحدت ملی با حضور مخالفان است.
معاون وزیر خارجه ایران افزود: ایران با موضوع سوریه، دیپلمات هایی را به روسیه، چین و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس اعزام کرد و این رایزنی ها ادامه دارد.
وی همچنین اقدام کشورهای جنوب خلیج فارس در اخراج سفرای سوریه و فراخواندن سفرای خود از دمشق را اقدامی عجولانه توصیف کرد و گفت: این اقدامات، وضعیت سوریه را پیچیده تر می کند.
امیر عبداللهیان در پاسخ به سئوالی درباره حضور نیروهای نظامی از ایران در سوریه برای مقابله با مخالفان گفت: این موضوع را به شدت رد و هر گونه حضور و فعالیت نظامیان ایرانی در سوریه را تکذیب می کنیم. ایران به عدم دخالت در مسائل داخلی سوریه، پایبند است ولی در عین حال به ارائه حمایت های سیاسی و اقتصادی از سوریه، ادامه می دهد.
معاون وزیر خارجه ایران درباره احتمال دخالت نظامی غربی در سوریه نیز گفت: به سود هیچ کس نیست که درباره دخالت نظامی در سوریه، فکر کند. اگر چنین اتفاقی روی دهد همه در منطقه ضرر خواهند کرد.
ایران پرس نیوز 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر