۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج می‌شود


image
با وجود تلاش‌های بسیار برای حفظ «سازمان مجاهدین خلق» در «فهرست سازمان‌های تروریستی» وزارت خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون امروز به کنگره رفته تا تصمیم وزارت‌خانه‌اش را با نمایندگان در میان بگذارد. «نایاک» ضمن زیر سوال بردن این تصمیم، اقدام وزارت خارجه را به ضرر جنبش دموکراسی‌خواهی مردم و مقدمه انجام عملیات تروریستی در ایران خوانده است.

به گزارش ..، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از چند ساعت پیش به کنگره آمریکا رفته تا نمایندگان کنگره را از تصمیم وزارت‌خانه‌اش در باره خروج سازمان مجاهدین خلق از لسیت سازمان‌های تروریستی مطلع کند. یک مقام وزارت خارجه به بلومبرگ گفته است که این تصمیم رسما در روز اول اکتبر اعلام خواهد شد.
یک فرد نزدیک به شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) نیز به خودنویس گفت که رفتن خانم کلینتون به کنگره نشان از نهایی شدن این مساله دارد و ممکن است وزارت خارجه نیز امروز(جمعه) در آخرین ساعات این خبر را اعلام کند. این فرد که نخواست نامش عنوان شود گفت معمولا چنین خبرهایی که چندان طرفدار ندارد در ساعات پایانی جمعه (روز آخر هفته) از سوی وزارت خارجه منتشر می‌شود.
دقایقی پیش نیز نایاک در ... خروج سازمان مجاهدین خلق را «فاجعه‌ای برای مردم ایران و ایالات متحده» و هدیه‌ای به رژیم ایران خواند. در این بیانیه آمده است که این اقدام وزارت خارجه امکان حمایت مالی کنگره از سازمان مجاهدین خلق برای انجام حملات تروریستی در ایران را فراهم می‌کند که می‌تواند عاملی بر تضعیف جنبش دموکراسی‌خواه مردم ایران باشد.
سازمان مجاهدین خلق در سال‌های اخیر بارها اعلام کرده که این سازمان دیگر ساز و کار مسلحانه ندارد و دست به اقدامات تروریستی نمی‌زند. اما در بیانیه نایاک با اشاره به یکی از برنامه‌های اخیر شبکه ان‌بی‌سی آمریکا نسبت به این ادعا با شک و تردید برخورد شده است.
سال پیش ۳۷  نفر از فعالان، روزنامه‌نگاران، اساتید و افراد سرشناس از جمله چند مدیر امنیتی سابق دولت آمریکا و محسن کدیور که با «نایاک» در ارتباط بودند، با  با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به عواقب چنین  تصمیمی هشدار دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر