۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

اوباما در نظرسنجی‌ها از رامنی پیشی گرفته است


دوماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خوش‌بینی بار دیگر به اردوی دمکرات‌ها بازگشته است. آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که باراک اوباما از رقیب‌اش میت رامنی آشکارا پیش افتاده است.
مدت‌ها به نظر می‌رسید که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، در سراشیب شکست افتاده است. ولی آرای او در نظرسنجی‌ها ناگهان افزایش نشان می‌دهد.

دو ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، نتیجه‌ی یک نظرسنجی، اوباما را آشکارا جلو نشان می‌دهد. طبق تحقیقی که اخیرا توسط فرستنده‌ی تلویزیونی "سی‌ان‌ان" انجام شده، اوباما در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ۵۲ درصد آرا را کسب خواهد کرد.

طبق این نظرسنجی‌ها رقیب او میت رامنی تنها ۴۶ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی یادشده، این نظرسنجی نشان می‌دهد که اوباما تنها در ظرف یک هفته چهار درصد از رقیب‌اش پیشی گرفته است. نظرسنجی‌هایی که تا یک هفته پیش انجام شده بود، همه حاکی از رقابت شانه به شانه اوباما و رامنی بود.

کنگره‌ی موفق دمکرات‌ها

به گفته‌ی کارشناسان، علت تغییر جو به سود اوباما، کنگره‌ی هفته‌ی گذشته حزب دمکرات برای اعلام رسمی دوباره‌ی نامزدی اوباما است. روزنامه‌ی "نیویورک تایمز" از قول دیوید آکسلرود، استراتژیست انتخاباتی اوباما می‌نویسد: «تردیدی وجود ندارد که ما از کنگره‌ی حزب خود با موفقیت بیشتری بیرون آمدیم.»

همین روزنامه می‌افزاید که بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، قصد دارد فعالانه‌تر در کارزار انتخاباتی اوباما شرکت کند. بیل کلینتون بویژه می‌خواهد در ایالت‌هایی فعال شود که رقابت اوباما با رامنی بسیار تنگاتنگ است. کلینتون در کنگره‌ی اخیر حزب دمکرات با نطقی آتشین توانست موجی از شور و احساسات برانگیزد.

در مقابل رامنی ظاهرا با دشواری‌های فزاینده‌ای روبروست. پایگاه اینترنتی "رئال کلیر پالیتیکز" که از ماه‌ها پیش مهم‌ترین نظرسنجی‌ها را بررسی می‌کند اعلام کرده است که رامنی برای نخستین بار در هیچ یک از نظرسنجی‌ها از اوباما جلوتر نبوده است. در نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر میانگین آرای اوباما ۷ /۴۸ درصد و میانگین آرای رامنی ۶ /۴۵ درصد بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر