۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

دو بسیجی در عملیاتی انتحاری در چابهار کشته شدند



محمود مظفر می گوید بسیجیان از ورود بمبگذار انتحاری به مسجد امام حسین در چابهار جلوگیری کرده اند
یک عملیات انتحاری که روز جمعه، ۲۸ مهرماه، در چابهار استان سیستان و بلوچستان رخ ‌داده، موجب کشته شدن «دو تن از اعضای بسیج» و مجروح شدن «دستکم پنج تن» شده است.

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته است که فرد بمب‌گذار قصد نفوذ به درون مسجد امام حسین چابهار را داشته که به دنبال جلوگیری بسیجیان حاضر در محل از ورودش به مسجد، این شخص خود را مقابل محل ورودی مسجد منفجر کرده است.

آقای مظفر در آخرین اظهارات اعلام کرده است: «در این حادثه تا کنون دو تن شهید و پنج تن دیگر مجروح شده‌اند.»

طبق گزارش‌ها افراد کشته شده بسیجی هستند و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آن‌ها را «مرتضی آسوده» و «حامد بزی» معرفی کرده است.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

به گزارش رویترز، حمله انتحاری روز جمعه در حالی رخ داده است که ۲۴ آذرماه سال ۸۹ نیز یک انفجار انتحاری در نزدیکی همین مسجد، «دستکم ۳۹ کشته» بر جای گذاشت که به دنبال آن گروه «جندالله» با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

یعقوب جدگال، نماینده چابهار در مجلس روز جمعه ضمن محکوم کردن این حمله، با اظهار این‌که احتمالا افرادی که دست به این حمله انتحاری زده‌اند «بازماندگان گروه‌های تروریستی قبل» هستند، گفته است: «هدف آن‌ها چیزی به جز تفرقه‌انگیزی میان شیعه و سنی و اقوام مختلف در منطقه نیست.»

علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور به خبرگزاری ایسنا گفته است که جزئیات حادثه انتحاری روز جمعه از سوی وزارت کشور در حال بررسی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر