۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

وضعیت اقتصادی و پول در ایران، بخشش از کیسه خلیفه از جانب احمدی نژاد !



واقعيت پشت پرده اعطاي شمش هاي طلا به ونزوئلا 
به دستور شخص احمدي نژاد!

این روزها با خالی شدن خزانه ملی از دلار ,احمدی نژاد سفر غیر منتظره ای به ونزویلا كرده است تا ظاهرا بازدیدی از آمریکای لاتین داشته باشد. اما واقعيت، چيز ديگري است. اصل ماجرا:

احمدی نژاد هواپیمای خود را از شمش طلا پر میکند و با بهای ناچیزی آن را به ونزویلا می فروشد و به جای آن دلار میگیرد تا به صندوق خالی دولت تزریق کند و از طرفی دلار بازار آزاد را تا 2300 تومان بالا میبرد تا بتواند بخشی از دلار را به ریال تبدیل کند!
با این کار کسری بودجه ریالی جبران میشود و ریال کافی برای پرداخت یارانه های بهمن و اسفند تامین میگردد و در عین حال برای انتخابات میتواند هزینه کند تا کاندیداهای موافق دولت وارد مجلس شوند. این سناریو بخوبی اجرا میشود.حال باید نرخ 2300 تومانی دلار را پایین اورد. برای اینکار بهمنی مامور میشود تا نرخ سود بانکی مصوب را اعلام کند و از طرفی ارز را تک نرخی اعلام کند و این کار با تبلیغات و سر و صدای زیادی انجام میگیرد و سایتهای اعلام کننده نرخ دلار -نظیر مثقال- تحت نظر دولت قیمت ارز را پایین اعلام کنند.بدین ترتیب به خیال خود, اجناسی که در هفته اخیر گران شده اند هم پایین می آید.اما اشتباه محاسباتی دولت در این است که مردم دو دو تا چهار تا را بلد هستند.تک نرخی شدن ارز به قیمت 1226 تومان فقط برای اقشار دانشجو و بیمار و بازرگان آنهم تا سقف معینی و در قبال مدارک و اسناد مربوطه است یعنی همان ارزی که تا قبل از اعلام این خبر 1134 تومان بود حالا دولت آنرا گران کرده و با نرخ 1226 تومان و با منت پرداخت میکند.تازه آن را با بوق و هیاهو اعلام میکند طوری که انگار مردم نمی فهمند! و در عین حال سود بانکی را از 17 به 21 درصد میرساند.یعنی 4 درصد آنرا افزایش می دهد تا پولهای مردم به بانکها جذب شوند. و این در حالی است که تورم بالای 40 درصد است یعنی دولت 36 درصد سر مردم خودش در اینجا کلاه می گذارد. یادمان باشد که نرخ بالای سود بانکی هم به نوبه خود تورم را افزایش می دهد .بازاریان که این حقه های دولت را همیشه زود میفهمند سریعا کالاهای خود را گران کردند و حتی با اعلام این خبر ها قیمت را پایین نیاوردند ونمی آورند.پس در این میان چه چیزی تغییر کرده است:

1-دولت ارز مرجع را 10 درصد گران کرده است.
2-دولت میخواهد 36 درصد سر مردم کلاه بگذارد .تحلیل این مسایل برای مردم عادی آسان نیست و دولت هم از همین نااگاهی مردم سواستفاده کرده و با اعتماد نفس سر مردم کلاه میگذارد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر