۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

پلمب کتابخانه و منزل شخصی آیت‌الله منتظری


احمد منتظری

جامعه / حقوق

پلمب کتابخانه و منزل شخصی آیت‌الله منتظری

نیروهای وابسته به اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت قم با هجوم به دفتر کار احمد منتظری، وسایل او را ضبط و در اتاق کارش را پلمپ کردند. همچنین در کتابخانه و محل سکونت آیت‌الله منتظری نیز مسدود شده است.
براساس گزارشی که احمد منتظری در وبسایت آیت‌الله منتظری منتشر کرده، نیروهای امنیتی که به عنوان "ماموران شهرداری" روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ وارد منزل شخصی او شده بودند، در یک اتاق او و نیز کتابخانه و منزل شخصی آیت‌الله منتظری را پلمب و مسدود کرده‌اند.

آقای منتظری نوشته است، در حکمی که ماموران از دادسرای ویژه روحانیت در دست داشتند، نوشته شده بود، کلیه امور مربوط به مرجعیت جمع‌آوری شود. او می افزاید، به ماموران «گفتم من نماینده ۶ نفر از مراجع تقلید هستم و خود را در حد مرجعیت نمی‌دانم و بنابراین حکم شما موردی ندارد.»

اما این اعتراض نتیجه‌ای نداشته و ماموران وسایل اتاق شخصی وی از جمله لپ‌تاپ و مقادیری پول نقد، سی‌دی خاطرات و مجموعه آثار آیت‌الله منتظری را ضبط و همراه خود می‌برند.

ماموران اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت قم پس از پلمب اتاق کار احمد منتظری به سراغ محل سکونت آیت‌الله منتظری در کوچه مجاور رفته و در آن را نیز جوشکاری و مسدود می‌کنند.

DW.DE


احمد منتظری در گزارش خود نوشته است که این "عملیات" ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر پایان یافت و می افزاید «اینجانب به دلیل هجوم وحشیانه نیروها از امضای صورتجلسه آنان خودداری نمودم؛ و هنگام ترک منزل گفتم که خداوند همه را هدایت فرماید، و مأمورین آمین گفتند».

آیت‌الله منتظری از بنیانگذاران نظام جمهوری اسلامی و جانشین آیت‌الله خمینی بود، اما در سال ۱۳۶۸ از مقامش برکنار شد. یک دلیل اصلی این برکناری، اعتراض او به وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی و اعدام‌های گسترده تابستان سال ۱۳۶۷ بود. آیت‌الله منتظری در پاییز سال ۱۳۸۸ در حالی که نظام سیاسی ایران به دلیل اعتراض‌های گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری زیر فشار بود، درگذشت. آیت‌الله منتظری از این اعتراض‌ها حمایت کرد و «پدر معنوی جنبش سبز» نامیده شد.

احمد منتظری ماه گذشته در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای از او خواسته بود در "مسیر حرکت نظام" تجدید نظر کند. او در این نامه ضمن انتقاد از افزایش فشار بر منتقدان و حصر و تبعید آنان، تأکید کرده بود که «ستم، مردم را دست به شمشیر می‌کند».

احمد منتظری در نامه‌ی خود نظام جمهوری اسلامی را در معرض فروپاشی دیده و از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته بود، با «آزاد نمودن زندانیان سیاسی، دلجویی و عذرخواهی از آنان و جبران خسارات وارده»، به بحران خاتمه دهد.
DW

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر