۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

«بازگشت به آرای مردم: تنها راه خروج از بحران»



ایران

«بازگشت به آرای مردم: تنها راه خروج از بحران»

سازمان ادوار تحکیم وحدت در بیانیه‌ای به مناسبت ۲۵ بهمن سالگرد حصر موسوی، کروبی و رهنورد تنها راه برون رفت کشور از بحران‌های داخلی و مخاطرات خارجی را بازگشت حاکمان به آرای مردم و آزادی زندانیان دانسته است.
سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به مناسبت سالگرد حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بیانیه‌ای صادر کرده‌ است. در این بیانیه دستگیری موسوی، کروبی و رهنورد در روز ۲۵ بهمن ۸۹، ادامه روندی شمرده شده که از انتخابات سال ۸۸ آغاز شد و به عقیده‌ی نویسندگان این بیانیه همچنان گریبانگیر ملت ایران است.

نویسندگان این بیانیه ادامه این روند را کشانده شدن کشور به ورطه جنگ دانسته و تاکید کرده‌اند که حاصل این جنگ «چیزی جز خسران مردم ایران و از میان برداشته شدن حاکمان بی‌تدبیر نخواهد بود».

این بیانیه به وقایع یک سال گذشته و راهپیمایی مردم در ۲۵ بهمن سال گذشته برای حمایت از اعتراضات در کشورهای عربی و سرکوب این راهپیمایی توسط نیروهای حکومتی اشاره کرده و نوشته: ‏«سیل خروشان جمعیتی که ۲۵ بهمن سال گذشته در پاسداشت بهار عربی، و در مقابله با ظلم و جور دیکتاتورهای منطقه به خیابان های ایران سرازیر شده بودند و نصیبی جز گلوله و باتوم نبردند آن روز چنان مبهوت تناقض‌های آشکار حاکمیت اقتدارگرای جمهوری اسلامی ایران شدند که گویی بر خلاف ادعاهای حاکمان، مقابله با ظلم و استبداد، صرفا شعاری بود صادراتی و احدی در درون مرزهای کشور حتی حق همراهی با ملت ستم دیده و استبداد زده منطقه را نداشت».

DW.DE


سازمان ادوار، دولت کنونی را که با وعده‌های عدالت اجتماعی و رفاه اقتصادی کار خود را آغاز کرد، "سنگ بنای بزرگترین فسادهای مالی تاریخ کشور" عنوان کرده و قطعنامه‌هایی را که در زمان این دولت علیه ایران صادر شده، زمینه‌ساز بستری دانسته که به گفته‌ی نویسندگان بیانیه «این آب و خاک را به آتش خواهد کشید».

سازمان دانش‌آموختگان همچنین برگزاری یک انتخابات دیگر بدون آنکه به اعتراضات مردمی نسبت به انتخابات قبلی وقعی گذاشته شود را "نمایش متولیان دروغ و تقلب" خوانده است.

این تشکل دانشجویی در پایان بیانیه خود ضمن تجلیل از مقاومت و ایستادگی زندانیان سیاسی تاکید کرده «تنها راه برون رفت کشور از بحران‌های داخلی و مخاطرات خارجی، بازگشت حاکمان به آرای مردم و آزادی کلیه زندانیان سیاسی به ویژه رفع حصر همراهان سرافراز جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد است».

سازمان ادوار تحیم وحدت همچنین تاکید کرده که از هر تلاشی برای آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر خانم رهنورد و آقایان کروبی و موسوی حمایت خواهد کرد.
DW

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر