۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

نتانیاهو: برای حمله به ایران آماده هستم تا دکمه را فشار دهم!


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد در صورت لازم برای حمله به تاسیسات اتمی ایران آماده است. نخست وزیر اسرائیل این اظهارت را در گرماگرم برگزاری انتخابات آمریکا و هنگامی بیان کرده است که در هفته های گذشته بیهوده تلاش کرده بود موافقت واشنگتن برای یک حمله احتمالی به ایران را جلب کند.
بنیامین نتانیاهو در گفتگو با شبکه ٢ تلویزیون اسرائیل گفت: " من آماده هستم در صورت لازم دکمه را بفشارم ".
وی در ادامه گفت: "امیدوارم چنین موردی پیش نیاید. در هر صورت مسئولیت چنین کاری بعهده نخست وزیر است و تا وقتی من نخست وزیر هستم ایران به اسلحه اتمی دست نخواهد یافت. "
نخست وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد در صورتیکه راهی دیگری برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح اتمی وجود نداشته باشد اسرائیل آماده است علیه ایران اقدام کند.
وی در بخشی دیگری از اظهارات خود گفت از حل معضل اتمی ایران از طریق فشار استقبال می کند اما در همین حال تاکید کرد : " ما جدی هستیم و نمیخواهیم تظاهر کنیم."
بنیامین نتانیاهو همچنین توضیح داد در پی هشدار های مکرر اسرائیل نسبت به پرونده اتمی ایران، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه، رسما این موضوع را پذیرفته اند که اسرائیل حق دقاع از خود را دارد.
اظهار آمادگی نخست وزیر اسرائیل برای حمله به ایران در حالی صورت می گیرد که روز گذشته شبکه ٢ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که وی همراه با ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، در سال ٢۰١۰ به ارتش این کشور دستور داده بودند مقدمات حمله به تاسیسات اتمی ایران را فراهم کند اما این اقدام بدلیل مخالفت روسای ستاد ارتش اسرائیل و سازمان اطلاعاتی موساد بی نتیجه ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر