۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

گفته‌ها و شنیده‌ها؛ ۵۱ روز تا انتخابات ( انتصابات آغا )



اکبر اعلمی در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل نیز داوطلب نامزدی بود که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تائید نشد
اعلمی با شعار 'احیای منشور نوفل لوشاتو' نامزد می‌شود
اکبر اعلمی در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل نیز داوطلب نامزدی بود که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تائید نشد
اکبر اعلمی٬ نماینده پیشین مجلس گفته است که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می کند.
او شعاری که انتخاب کرده "احیای منشور نوفل لوشاتو" است.
آقای اعلمی در باره این شعار گفت: "هر انقلابی مبتنی و متکی بر مجموعه ای از شعارها و وعده‌های رهبران انقلاب‌ها است؛ نظر به اینکه مهمترین بخش شعارهای رهبران انقلاب در نوفل لوشاتو صورت گرفت، من از عنوان منشور نوفل لوشاتو استفاده می‌کنم."
او گفته برای توضیج بیشتر درباره این شعار بیانیه ای صادر خواهد کرد.
آقای اعلمی در جمع خبرنگاران گفت: "با توجه به اینکه در انتخابات پیش رو کاندیدهای اصلاح طلب واقعی حضور ندارد و به نظر می‌رسدکه بعضی از جریانات طبق معمول می‌خواهند برخی افراد را به عنوان اصلاح طلب معرفی کنند، بنده به این نتیجه رسیدم که به عنوان یک شخصیت اصلاح طلب وارد میدان رقابت‌ها شوم."
او درباره اعلام نامزدی اش در انتخابات گفت: "بنده به عنوان یک فرد مستقل وارد عرصه شدم و از آنجا که چهره شاخص اصلاح طلب معرفی نشده، احساس کردم که باید در صحنه حضور یابم."
اکبر اعلمی که در دوره های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تبریز بود٬ در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل نیز داوطلب نامزدی بود که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تائید نشد.
احمدی‌نژاد: برخی برای انتخابات نقشه کشیده‌اند
محمود احمدی نژاد٬ ر‌ئیس جمهور ایران که در ادامه دور چهارم سفرهای استانی در اصفهان به سر می برد گفت: "برخی برای انتخابات نقشه کشیده اند در حالی که به آنها می گویم شما نقشه بکشید٬ کار این ملت هم، نقش بر آب کردن نقشه های شماست."
بسیاری از منتقدان آقای احمدی نژاد معتقدند که سفرهای استانی اخیر دولت که با فاصله کم از هم صورت می گیرد٬ احتمالا "اهداف انتخاباتی" دارد.
آقای احمدی نژاد کلیک در این باره گفت: "با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که دور چهارم سفرهای استانی به ۲۰ استان هنوز باقی مانده است که اگر هفته ای دو سفر استانی انجام دهیم، می توانیم آن را به پایان برسانیم."
در هفته های اخیر انتقادهای اصولگرایان علیه محمود احمدی نژاد و دولت او شدت یافته است.
جهانگیری: آمدنم نسبت به گذشته جدی‌تر شده‌است

اسحاق جهانگیری در دو دولت محمد خاتمی وزارت صنایع و معادن را بر عهده داشت
اسحاق جهانگیری٬ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت که اولویت اول اصلاح طلبان محمد خاتمی است و اولویت دوم آنان اکبر هاشمی رفسنجانی.
او گفت که اصلاح‌طلبان حتما تلاش خواهند کرد در این انتخابات "مکانیزمی واحد" برگزینند که بر اساس آن بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.
آقای جهانگیری در خصوص احتمال نامزد شدن آقای خاتمی گفت: "هنوز اصلاح طلبان اصرار دارند که آقای خاتمی بیاید و ایشان هم در حال بررسی است و پاسخ نهایی را به ما نداده اند."
اسحاق جهانگیری از چهره های اصلاح طلب است که نامش برای نامزد شدن در انتخابات مطرح شده٬ اما خود او هنوز آمادگی اش را برای نامزدی در انتخابات اعلام نکرده است.
او در این باره گفت: "بنده هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام اما آمدنم نسبت به گذشته جدی تر شده است."
معاون مجلس: دولت بازی خطرناکی را شروع کرده

حسین مظفر٬ نماینده مجلس و معاون نظارت رئیس مجلس
حسین مظفر٬ معاون نظارت رئیس مجلس ایران گفته است که دولت محمود احمدی نژاد با اجرا نکردن قانون انتخابات "بازی خطرناکی" را شروع کرده است.
به گفته آقای مظفر دولت با تشکیل ندادن هیئت اجرایی مرکزی انتخابات "زمینه ساز ایجاد فتنه قبل از برگزاری انتخابات" می شود.
آقای مظفر پیشتر نیز گفته بود: "هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری طبق ماده ۳۱ قانون انتخابات حداقل ۵ ماه قبل از پایان دوره ریاست جمهوری باید تشکیل شود، یعنی طبق این قانون هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری باید نیمه دوم اسفندماه تشکیل می شد که تاکنون نشده است."
او امروز (چهارشنبه) گفت: "به نظر می رسد هر گونه تعلل و تاخیر بیشتر کمک به فتنه گرانی است که می خواهند در کشور تشنج ایجاد کرده و اثرات مثبت انتخابات را خنثی کنند.
وزارت کشور ایران مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است و مطابق قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری، باید انتخابات را زیر نظر هیأت اجرائی مرکزی برگزار کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر