۱۳۹۱ مهر ۲۲, شنبه

روسیه: حتی اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، به اسرائیل حمله هسته ای نمی کند


وزیر امورخارجه روسیه در دیدار با رییس مجلس اسراییل، به مقامات این کشور اطمینان داد اگرهم روزی ایران به سلاح هسته ای دست یابد، با این سلاح به اسرائیل حمله نخواهد کرد و از سوی دیگر، رئوون ریولین رییس مجلس اسراییل نیز عنوان کرد: روسیه تنها قدرتی است که میتواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ لاوروف در این دیدار با رئوون ریولین با رد هراس اسراییل از احتمال حمله هسته ای ایران به اسراییل گفت: به هر حال عدله ای مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت سلاح هسته ای باشد در دست نیست؛ برآورد روسیه این است که ایران طرحی برای حمله هسته ای به اسراییل ندارد، به خصوص که ساختار جمعیتی اسراییل به شکلی است که میلیون ها عرب و مسلمان در آن زندگی میکنند.
بنابر این گزارش، ریولین که برای یک دیدار رسمی با مقامات روسی در همسایه سرد شمالی ایران به سر میبرد نیز در این دیدار از روسیه خواست از نفوذ خود بر جمهوری اسلامی برای متوقف کردن برنامه هسته ای تهران استفاده کند.
وی در این باره گفت:« دوستی بین ایران و روسیه شانس بزرگی ایجاد میکند که بتوان از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری به عمل آورد.»
ریولین در دیدار خود با لاوروف عنوان کرد روسیه مجبور است از روابط خود برای لغو برنامه هسته ای ایران استفاده کند.
وی تاکید کرده است روسیه تنها بازیگر جهانی است که میتواند برنامه هسته ای ایران را بدون توسل به زور حمله نظامی و یا تحریم های فلج کننده متوقف کند.
وی در این چهارچوب گفته است روسیه نه تنها میتواند، بلکه باید از روابط خود برای اقناع تهران مبنی بر دست برداشتن از جاه طلبی هسته ای خود استفاده کند.
رفیق دوست اسرائیل را تهدید به نابودی کرد
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ فرانس پرس نوشت: سخنان دو طرف در حالی مطرح میشود که امروز یکی از مقامات بلندپایه نظامی سابق جمهوری اسلامی، اسراییل را تهدید به نابودی کرد، این سخنان یک روز پس از صحبت های جنجالی سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان پیرامون به عهده گرفتن مسوولیت پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران در عمق خاک اسراییل ایراد میشود.
محسن رفیق دوست با تاکید بر اینکه هیج کسی هرگز نمی‌تواند فکر حمله نظامی به ایران را در سر بپروراند، گفت: «دشمنان ما مطمئن باشند که با اولین حرکت علیه ایران، محبوب دل آنها یعنی اسرائیل را از زمین برمی‌داریم.»
محسن رفیق‌دوست در حاشیه کنگره چهار هزار شهید و سرداران سپاه پاسداران گفت: «بحث حمله نظامی تنها جنگ روانی است چون آن قدر ایران قوی است که هرگز نمی‌توانند فکر حمله نظامی به ایران را به سر خود راه دهند، با این وجود آنها بدانند با اولین حرکت علیه ایران، محبوب دل آنها یعنی اسرائیل را از زمین برمی‌داریم.»
وی در مورد دستاوردهای موشکی سپاه گفت:« خودکفایی دفاعی از اوایل جنگ شروع شد به طوری که در حال حاضر ایران در برخی حوزه‌های اقتصادی نیازهایی دارد اما در صنایع دفاعی حتی در خصوص مواد اولیه از فشنگ، موشک، قاره‌پیما تا هواپیما هیچ نیازی ندارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر